خلاصه ماشینی:
چگونه مقدمات سواد رسانه ای را آموزش دهیم؟ کارشناس ارشد علوم ارتباطات سیدغلامرضا فلسفی ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ فایلهای مرتبط برخی از اندیشمندان حوزه علوم ارتباطات، مانند جیمز پاتر۱، سواد رسانهای۲ را دیدگاهی میدانند که انسان به واسطه آن رژیم مصرف رسانهای خود را مدیریت و معنای پیامهایی را که با آنها روبهرو میشود، تفسیر میکند (پاتر، ۱۳۹۱: ۸۷).
تا وی بتواند تفاوت میان واقعیت و بازنمایی۹ را درک کند (فلسفی، ۱۳۹۷)، که البته در دوره پیش از دبستان تمرکز بر دو سطح شناختی و احساسی برای آموختن حدی از مهارتهای کنشی شامل تجزیه و تحلیل۱۰، ارزشیابی۱۱، گروهبندی۱۲، استقرا۱۳، قیاس۱۴، ترکیب۱۵ و تلخیص۱۶ (پاتر، ۱۳۹۱: ص ۱۴۹) به فراخور و متناسب با ویژگیهای گوناگون کودک است.
آموزش سواد رسانهای در سالهای پیش از دبستان با در نظر گرفتن اطلاعاتی است که کودک از تلویزیون، اینترنت، تلفن همراه هوشمند، فیلم، بازی ویدیویی، کتاب و غیره به دست میآورد.
تلویزیون و فیلم، امکانی برای آموزش سواد رسانهای.