چکیده:
وجود نظم در کلاس یکی از مهم ترین پیش شرط های تدریس و به تبع آن یادگیری موفق می
باشد. می توان گفت یکی از مهم ترین عواملی که این نظم کلاسی را تهدید می کند رفتارهای
مخرب و مخل نظم برخی دانش آموزان می باشد. این پژوهش با هدف دریافتن علل این رفتارها و
سرانجام درمان آن ها به روش پرسشنامه ای و میدانی به 180 تن از دانش آموزان مدرسه میرزایی
در شهر تهران مراجعه نمود تا علل و درمان این رفتارها در دانش آموزان پایه هشتم را دریابد و به
این نتیجه رسید که برای کاهش این رفتارها می توان چهار راهکار ارایه داد:
-1 دادن مسئولیت
-2 رفتار مهربانانه
-3 عدالت میان دانش آموزان زرنگ و ضعیف
-4 تشویق پیشرفت دانش آموزان ضعیف.
خلاصه ماشینی:
نتیجه اجرای این آزمون در جدول زیر آورده شده است : جدول ٦ : آزمون همبستگی فرض اصلی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همان گونه که از جدول فوق پیداست ضریب همبستگی بین توجه بیشتر به دانش آموزان مشکل ساز و رفتارهای مخرب آنان برابر با ٠/٧٧٤ می باشد؛ از آن جایی که سطح معنی داری آن کمتر از ٥% است (٠/٠٠٠)، بنابراین وجود همبستگی بین این متغیرها تایید می گردد.
نتیجه اجرای این آزمون در جدول زیر آورده شده است : جدول ٧ : آزمون همبستگی فرض اول {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همان گونه که از جدول فوق پیداست ضریب همبستگی بین اعطای مسئولیت به دانش آموزان مشکل ساز و بهبود عملکرد آنان برابر با ٠/٣٩٥ می باشد؛ از آن جایی که سطح معنی داری آن کمتر از ٥% است (٠/٠٠٠)، بنابراین وجود همبستگی بین این متغیرها تایید می گردد.
نتیجه اجرای این آزمون در جدول زیر آورده شده است : جدول ٩ : آزمون همبستگی فرض سوم {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همان گونه که از جدول فوق پیداست ضریب همبستگی بین رفتار یکسان با دانش آموزان زرنگ و تنبل و اصلاح رفتار آنان برابر با ٠/٨٥٤ می باشد؛ از آن جایی که سطح معنی داری آن کمتر از ٥% است (٠/٠٠٠)، بنابراین وجود همبستگی بین این متغیرها تایید می گردد.