خلاصه ماشینی:
اهداف اخلاق و اصول راهبردی آن در حرفه در فصل یازدهم کتاب بیان شده است.
چرا ما بر آن هستیم تا اخلاق را ترویج کنیم و پای بند به اخلاق باشیم؟پاسخ به این پرسش دو نقش اساسی دارد زیرا از طرفی چارچوبهای کلی و اصول عام را نشان میدهد که به منزله پرتوی در جهت گیری اخلاقی به کار میآیند و از طرف دیگر اهدافی را ترسیم میکنند که میزان انحراف یا عدم انحراف بنگاه را در رسیدن به آن نشان داده و نرخ اخلاق ورزی بنگاه را معین میکند.
نویسنده در این فصل به این سؤالات پاسخ داده که:روشن ترویج اخلاق در سازمان چیست؟شیوهها و ابزارهای آموزش اخلاق کدام است؟تغییر رفتار اخلاقی با چه موانعی روبرو است؟عوامل نهادینه سازی اخلاق در سازمان چیست؟فرآیند تغییر رفتار اخلاقی در کسب و کار چیست؟آیا تغییر رفتار اخلاقی را میتوان بر تحولات وجودی بنیان نهاد؟ روشهای عمدهای در آموزش و یادگیری وجود دارد:روش بالا به پایین که در آن آموزش از بالاترین مقام شروع شده و گام به گام به صفوف پایینتر گسترش مییابد.