چکیده:
مقدمه: در این پژوهش، تاثیر کلاس های هوشمند بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و رضایت مندی معلمان دوره ابتدایی در شهرستان دزفول مورد بررسی قرار گرفته تا استراتژی های مرتبط شناسایی گردد. روش بررسی: روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی – مقایسه ای می باشد ؛ قلمرو زمانی این تحقیق سال تحصیلی ٩٤-١٣٩٣ و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه آموزگاران و دانش آموزان مقطع ابتدایی تمام وقت در مدارس هوشمند و سنتی آموزش وپرورش شهرستان دزفول می باشند. و حجم نمونه آماری
براساس فرمول کوکران مشخص شد به این ترتیب که (٢٠ نفر از آموزگاران مدارس هوشمند و ٢٠ نفر از
آموزگاران مدارس سنتی) همچنین بررسی نمرات ١٠٨٠ نفر از دانشآموزان این مدارس (٥٤٠ نفر از دانش
آموزان مدارس هوشمند و ٥٤٠ نفر از دانش آموزان مدارس سنتی) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.
ابزار مورد استفاده در این پژوهش: پرسشنامه رضایت شغلی (JDI) ، که پایایی با ضریب ٠/٨٦،
ابزار دیگر اندازه گیری تحقیق، نمرات پایان ترم دانش آموزان به عنوان معدل و پیشرفت تحصیلی ملاک
عمل است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرمافزار SPSS22، با روش آماری t- test بررسی شد.
یافته ها: با توجه به نتایج آزمون های آماری تمامی فرضیه های تحقیق تایید شدند.
خلاصه ماشینی:
بررسي تاثير کلاس هاي هوشمند بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و رضايتمندي معلمان دوره ابتدايي در دزفول / ٣٧ مقايسه ميزان رضايت از مافوق بين معلمان مقطع ابتدايي بر اساس نوع مدرسه (هوشمند، سنتي) (به تصویر صفحه رجوع شود) مقايسه ميزان رضايت از همکاران بين معلمان مقطع ابتدايي بر اساس نوع مدرسه (هوشمند، سنتي ) (به تصویر صفحه رجوع شود)بررسي سابقه خدمت معلمان مقطع ابتدايي نيز نشان داد که اکثر آنان (٨٧/٣ درصد) با حرفه تدريس به صورت عملي و کاربردي آشنايي دارند که اين خود ميتواند بر کيفيت تدريس آنان بيفزايد.
همچنين تحقيق نشان داد با آن که رضايت شغلي معلمان مقطع ابتدايي که تأثيرپذير از ابعاد مختلف (نوع کار، مافوق ، همکاران ، ارتقا در سازمان و حقوق ) ميباشد، در سطح پاييني است و در بعضي موارد ٣٨ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره پنجم ، پاييز ١٣٩٨ * * * * * «ناراضي» گزارش شده ، اما اکثر آنان (٨٨ درصد) از شغل خود به طور کلي و بدون توجه به گروه يا مدرسه اي که عضو آن هستند، در حد زياد و بسيار زياد رضايت دارند.
بررسي تاثير کلاس هاي هوشمند بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و رضايتمندي معلمان دوره ابتدايي در دزفول / ٤٥ پيشنهاد بر اساس فرضيه چهارم با توجه به معناداري بين هوشمندسازي مدارس و رضايت شغلي معلمان پيشنهاد ميگردد که آموزش و پرورش امکانات و شرايط مالي و آموزشي براي مدارس جهت هوشمندسازي را فراهم کند.
The development, implementation and use of e- learning: Critical بررسي تاثير کلاس هاي هوشمند بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و رضايتمندي معلمان دوره ابتدايي در دزفول / ٤٧ __ Kozma; R, (2002).