چکیده:
"خلیج فارس"، "چگونگی ورود آن در کتابهای درسی آموز ش و پرورش " و
"تلاش در جهت استحکام هویت ملی ایران" سه محور اصلی این پژوهش را رقم
می زنند. از آنجا که پس از خانواده ، نهاد آموزش و پرورش در شکل گیری
شخصیت دانش آموزان نقش اصلی دارد و کتاب های درسی، محور کار مدارس
می باشد، لازم است برای تکوین هویت ملی دانش آموزان در این کتاب ها، بیشتر به
نمادهای هویت ملی توجه شود.
نتایج این پژوهش نشان داد که جنسیت تغییری در نظر مردم در رابطه با نام
خلیج فارس ندارد اما بین محل زندگی و نظر پاسخگویان رابطه وجود دارد،
همینطور بین محل تولد و نظر پاسخگویان در مورد تغییر نام خلیج فار س رابطه
معناداری وجود ندارد. از طرفی سن نیز از نظر پاسخگویان با نام خلیج فارس
بی ارتباط است. اما در ادامه فرضیه میان میزان علاقه به ایران و نظر پاسخگویان
نیز تایید شد. قابل ذکر است که بین علاقه به جمهوری اسلامی ایران و نظر
پاسخگویان در مورد تغییر نام خلیج فارس نیز رابطه وجود دارد و همینطور بین
نظر پاسخگویان در مورد ایران و نظر آنها در مورد تغییر نام خلیج فارس رابطه
معناداری وجود دارد. همچنین از جدول تطابق سوالهای پژوهش و روش تحقیق
نیز برای ذکر پاسخ مصاحبه شونده ها در این پژوهش استفاده شده است.
لذا در این پژوهش از روش پیمایشی(نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای) و
روش دلفی استفاده شده است. جامعه آماری ما در این تحقیق استان تهران و ابزار
و آزمون خی دو SPSS اندازه گیری مصاحبه و پرسشنامه است که از طریق
(ضریب همبستگی اسپیر من و کرامر) به تجزیه و تحلیل داده ها پرداختیم.
خلاصه ماشینی:
نتايج اين پژوهش نشان داد که جنسيت تغييري در نظر مردم در رابطه بـا نـام خليج فارس ندارد اما بين محل زنـدگي و نظـر پاسـخگويان رابطـه وجـود دارد، همينطور بين محل تولد و نظر پاسخگويان در مورد تغيير نام خليج فـارس رابطـه معناداري وجود ندارد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) نمودارشماره ١٣ـ توزيع درصدي پاسخگويان بر حسب علت اصلي تغيير نام خليج فارس تجزيه و تحليل استنباطي داده هاي پژوهش فرضيه اول : بين جنسيت و نظر پاسخگويان در مـورد تغييـر نـام "خلـيج فـارس " رابطـه معني داري وجود دارد.
فرضيه ششم : بين ميزان علاقه به ايران و نظر پاسخگويان در مورد تغيير نام "خليج فارس " رابطه معني داري وجود دارد.
٠١ کمتر است لذا فرضيه ششم با ٩٩% اطمينـان و ١% خطا تأييد مي شود؛ بنابراين بين ميزان علاقه به ايران و نظر پاسخگويان در مورد تغييـر نام "خليج فارس " رابطه معناداري وجود دارد.
سوالات دوره ابتدايي روش تحقيق ابزار جمع آوري اطلاعات (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) يافته هاي پژوهش و نتيجه گيري در اين پژوهش نتايج تحقيق نشان داد که بين جنسيت و نظر پاسخگويان در مورد تغيير نام خليج فارس رابطه معني داري وجود ندارد و ميزان سطح معناداري از ٠/٠٥ بيشتر است لذا فرضيه اول تاييد نمي شود.
فرضيه چهارم نيز با ٩٥% اطمينان و ٥% خطا تاييد مي شود بنابراين بين تحصيلات و نظر پاسخگويان در مورد تغيير نام خليج فارس رابطه معناداري وجود دارد.