صلاحیتهای حرفهای معلم تاریخ / مسعود جوادیان ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ فایلهای مرتبط چندی پیش در یک وبینار، که مجری آن یکـی از دفـاتر ستـادی وزارت آموزشوپرورش بود، شرکتکنندهای اظهار داشت که شایسته است آموزشوپرورش بیش از پیش در باب «صلاحیتهای حرفهای معلمان» اندیشه کند و دیدگاههایش را در معرض اطلاع عموم قرار دهد.
بیتردید، نخستین ویژگی هر معلم تاریخ این است که در این رشته تحصیل کرده و دانش لازم را آموخته باشد.
سومین ویژگی معلم تاریخ، اطلاع او از اهداف آموزشی و تمرکز بر روی آنهاست و این باید در هر سه حیطۀ دانش، نگرش و مهارت مدنظر باشد.
چنین معلمی لازم است منابع اصلی تاریخ ایران و جهان را بشناسد و حتی برخی از آنها را در اختیار داشته باشد و از مطالعه و پیگیری اخبار حرفهای غفلت نورزد.