چکیده:
تحقیق حاضر با هدف تعیین رابطه مدي ري ت دانايي با خشنود شغلي و فراموشي سازماني مديران مدارس مقطع ابتدايي زاهدان
انجام شد. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي، از نظر ماهی ت توص یفي همبستگي و در سال - 1400 انجام شد. جامعه آمار ي ا ين
پژوهش كلیه مديران مدارس مقاطع ابتدايي ناحیه يک شهرستان زاهدان به تعداد 121 نفر ( 81 نفر مرد و 40 نفر زن) مي
باشد. حجم نمونه با توجه به حجم جامعه از طريق جدول كرچسي و مورگان تعداد 97 نفر و از طر يق روش نمونه گیري طبقه
اي تصادفي برآورد گرديد. ابزار گردآوري در پژوهش حاضر سه پرسشنامه 1 پرسشنامه محقق ساخته مديريت دانايي، - 2 -
پرسشنامه خشنودي شغلي اسمیت و همکارانش ) 1969 ( و 3 پرسشنامه محقق ساخته فراموشي سازماني مشبکي و -
همکاران( 1391 ) بود. پا يايي به ترت یب 95 / 0 ، 86 / 0 و 92 / 0 ميباشد. و همچنین روايي محتوا يي پرسشنامه ها توسط اساتید و
متخصصان مديريت آموزشي تأيید شده است . نتا يج آزمون ضريب همبستگي پیرسون نشان داد كه بین مديريت دانايي با
خشنود شغلي و فراموشي سازماني مدي ران مدارس مقطع ابتدايي زاهدان رابطه معناداري وجود دارد؛ همچنین نتايج آزمون
رگرسیون گام به گام حاكي از آن بود كه خشنود شغلي و فراموشي سازماني مديران مدارس مقطع ابتدايي زاهدان توسط
مديريت دانايي پیش بیني مي شوند.