خلاصه ماشینی:
"حرف اول بنام او جشنواره فیلم فجر میتواند راهگشای سینمای ما باشد.
آیا برنامهریزان این جشنواره از چنین رسالتی آگاهی کافی دارند؟ برنامهریزیها نشان میدهد که نکات مغفول کم نیست.
در انتخاب بهترینها اختلاف نظر امری طبیعی است اما تضاد با روحیهء جمعی اهل هنر و سینما قابل اغماض نیست.
چه در مضمون و ساختار و چه در نقش آفرینی بازیگران«اشک سرما»بیشتر به سینما نزدیک بود تا«دوئل»،بازی گلشیفته فراهانی،نقطهء عطفی در بازیگری نسل جدید بازیگران محسوب میشود و داوران چشم از این حال و آینده برداشتند و از گذشته تمجید کردند.
روند رو به رشد هر جشنواره در گرو این حقیقت است که راهی برای آینده بگشاید.
«رسم عاشقکشی»تجربهای بود اما تلخ،تلخ از نوعی که بر فیلم تحمیل شده بود،مقایسه کنید تلخی آگاهی دهنده و هشدار دهنده«اشک سرما»را با ادا و اطوار تلخ نمایانهء«رسم عاشق کشی»...
و جشنواره فجر دوباره یادآور ما شد که داوری کار بسیار مشکلی است."