خلاصه ماشینی:
"درباره بازیگر شخصیت استاد،این درونی کردن نقش اتفاق افتاده؛اما بازیگر نقش دانشجو از همان ابتدای حضور در صحنه به علت یکی نشدن با نقش و یا به اجرا درنیاوردن رفتار صحیح شخصیت که از جنس دیالوگها نشأت میگیرد،تلاش مؤثری ندارد و میتوان به فقدان تلاش او پی برد که در ارتباط با مخاطب عقیم است و به اجرا ضربه میزند.
این کار به کمک دیالوگها انجام میشود؛اما خساست کارگردان در بازنگری میزانسهایش باعث شده صحنه،باز به سمت استاد میل کند و دانشجو در به اجرا گذاشتن قدرت مطلق خود ناکام بماند.
اگر کارگردان براساس توضیح صحنههای متن پیش رفته باشد،وفاداری به آنها در این قسمت مشاهده میشود و اگر خود در ذهنیت خلاقهاش به چنین وضعیتی رسیده پس عنصر اساسی صحنه را درست هدایت کرده است.
در حقیقت متن«دیوید ممت»بیشتر بر روی دیالوگ استوار است و به همین علت،میشود براساس دادههای او به کشفیاتی در صحنه و شخصیتها رسید در نهایت اجرا بر روی شانههای بازیگر نقش استاد،سنگینی میکند."