خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) پاپ آرت SAM HUNTER ترجمه:مهری میرزالو POP ART (به تصویر صفحه مراجعه شود) در اوایل سدهء بیستم بود که آمریکا،تلاش نمود تا هنر مستقل و جستجوگر خود را به دست آورده و در برخی از زمینههای هنری نیز به مقام پیشوائی دست یابد.
ارتباطات جمعی و گسترهء بیش از پیش وسیع آن که توجه آگاهانه بخش عظیمی از اقشار مردم را به خود جلب کرده است مستقیما موجبات نوعی شتابزدگی در این قالبهای جدید که تحتعنوان پاپ آرت "Pop-Art" دستهبندی میشوند را فراهم آورده است.
و از آنجا که پاپ-آرت "Pop-Art" بهطورکلی فاقد شدت وحدت لازم برای براندازی نظام قبلی هنر میباشد (تنها لذتپرستی مبرهن«تم وسلمن»که در سلسله "Great American Nude" تجلی یافته از این قانون مستثنی است)،متهم به«نئودادا»ی عصر رفاه و آسایش میشود.
علیرغم اینکه آشکارا با اصل زیباییشناختی ارتباط نزدیکی داشته است،ولی چندان موردتوجه مردم قرار نگرفتند چراکه او نیز از تصاویر واضح و رایج تجاری یا صنعتی،علائم جادهها،نقاشی مکانیکیگونه چهرهها در نقاشی خود استفاده کرده است.
«این فقط روش جدید،زیرکانه و کارآیی است که برای به نمایش گذاشتن مبانی و اصولی که در فرایند هنری به مردم انتقال پیدا کرده و از آنها برای شرکت در این فرایند دعوت به عمل هماکنون نقاشی آمریکایی درحال گذر از بزرگترین بحرانی است که از زمان جنگ تا بهحال به خود دیده است.
بدین ترتیب،نقاش در صدد یافتن شیوههای جدیدی است که از یکسو به ساختارهای سهبعدی و از سوی دیگر به مواد جدید ارتباط داشته باشد بهطوریکه هریک از آنها خصوصیات سنتی نقاشی را که شامل جنبه غیر آبستره آن از یکسو و توانایی ابهامبرانگیزی آن از سوی دیگر میشود،ازبین ببرند."