خلاصه ماشینی:
"اما چگونه میتوانیم حجم بسیار زیاد منابع طبیعی وارد شده به شهرها و همچنین مقدار هنگفت ضایعات خروجی آنها را کاهش دهیم؟برای این کار باید هرچه سریعتر روشهای معقولی را در نظر گرفت تا روابط پایداری بین شهرها و محیط زیست جهانی برقرار شود.
آیا شهرنشینی جهان گستر،الزاما مسیری به سوی تخریب محیط زیست جهانی است؟آیا میتوانیم شهرها را به مکانهایی تغییر دهیم که از لحاظ زیست محیطی کمترین تقاضا و آسیب را درپی داشته باشند؟آیا ممکن است سیستمهای شهری را به گونهای طراحی کرد که روابط پایدار بین انسانهای شهرنشین و سیاره را تضمین کنند؟ با توجه به اینکه شهرنشینی امروزی تأثیرات زیست محیطی گستردهای به دنبال دارد،شهرها باید عملکردهای خود را با تقلید از اکوسیستمهای طبیعی تغییر دهند.
از مجموعه 600 هزار هکتار زمین تحت نظارت مقامات شهر شانگهای،نیمی به مناطق ساخته شده اختصاص دارد و نیم دیگر هم شامل زمینهای زراعی است که برای تأمین قسمت عمدهای از غذای مورد نیاز شهر از آن استفاده میشود.
موضوع بسیار مهم این است که آیا سیستمهای شهری که با استفاده از سوختهای فسیلی(و نیروی هستهای)شکل گرفتهاند، در آینده میتوانند به جای آن از فناوری انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند؟ تا دههء 1960،شهرهای نظیر لندن،ذغالسنگ مورد نیاز خود را به وسیلهء کامیون از مناطق بیرون شهر وارد میکردند و در بخاری یا نیروگاههای محلی میسوزاندند.
جای پای شهر لندن تصویر صفحه مراجعه شود) امتیازات مهم آنها برای شهرها این است که وقتی در راهبندان گرفتار یا پشت چراغ قرمز متوقف میشونء،هیچگونه سوختی مصرف نمیکنند."