خلاصه ماشینی:
"اطلاعات منتشره در زمان واقعی به شرکتها اجازه خواهد داد تا نیازهای مشتریان و تحولات بازار جهانی را پیشبینی کنند و به این ترتیب در عصه رقابت نقش مؤثرتری ایفای نمایند.
در جهان سال 2005 مصرفکنندگان در جوامع مختلف خریدهای جاریشان را بر روی شبکه اینترنت انجام میدهند:به این ترتیب که آنها تقاضا را خود به فروشنده اعلام و منتظر عرضه کالا یا خدمات از سوی فروشنده میشوند.
گرایش عمده در میان شرکتها چنین است که آنها با ایجاد پایگاههای اطلاعاتی(بر روی شبکه)در باره تولیداتشان به مشتریان اجازه میدهند محصول را مطابق با خواستههای شخصیشان برگزینند.
به این ترتیب اغلب شرکتها در بخشهای خودروسازی،کامپیوتر،لوازم برقی خانگی یا مواد غذایی از مشتریان دعوت میکنند به بازدید از محصولاتشان در شبکه پرداخته و با پاسخگویی به پرسشهای موجود بر روی یک پرسشنامه،محصول یا خدمات مورد نظرشان را برگزینند.
در این راستا شرکتها به مشتریان اصلی و وفادارشان تحقیقاتی را اعطا میکنند و با مشترک کردن اینگونه مشتریها قیمت واحد محصول را برای آنها کاهش میدهند."