خلاصه ماشینی:
"ساختار هزینهای: تفاوت در ساختار هزینهای بین فعالیتهائی که در چهار ربع مربع قرار میگیدند،کمتر مربوط به سهم بازار میباشد بلکه به مرحله چرخه حیات کالا ارتباط پیدا میکند.
برای توجیه این موضوع معمولا سه دلیل ارائه میگردد: 1-مدیرانی که فعالیت تجاری آنان در مرحله رشد قرار دارند در مقایسه با مدیرانی که فعالیت تجایی آنان در مرحله بلوغ قرار دارند، آیندهای طولانیتر و روشنتر در پیش دارند و به همین دلیل مایلند هزینههایی را متحمل گردند که تنها تاثیر آنها در آینده مشخص هواهد شد.
3-سومین تفسیر در این زمینه از آنجا نشات میگیرد که ماهیت اکثر این هزینههای آیندهگرا متغیر نبوده و بلکه نیمه ثابت میباشد بهرحال زمانیکه این نوع هزینهها بهعنوان درصدی از فروش منظور شوند شرکتهائی که در دوران بلوغ قرار دارند عایدات کمتری نصیبشان میگردد.
براساس منطق گروه مشاورین بوستون گربهوحشی نوعی واحد استراتژیک خودکفا تلقی میگردد و از نظر مدیران و استرتژیستهای شرکتهای مادر بهعنوان یک فعالیت با افق سوددهی بیشتر در مقایسه با (به تصویر صفحه مراجعه شود) تله نقدینه تمایل به استفاده از تجهیزات و کارخانههای کهنه و قدیمی دارد،چگالی سرمایه متوسط سطوح موجودی بالاست،هزینه تحقیق و توسعه پایین میباشد، هزینههای بازاریابی نسبتا نازل قلمروهای بازار و محصولات محدود،ارزش افزوده پایین و از نقطه نظر ابزار رقابتی،از کلیه رقبا عقبتر میباشد.
فعالیتهائی که در مرحله بلوغ چرخه حیات کالا قرار دارند نسبت به فعالیتهائی که در مرحله رشد هستند،از ظرفیت تولیدی بیشتری استفاده میکنند.
تله نقدینه تمایل به استفاده از تجهیزات و کارخانههای کهنه و قدیمی دارد،چگالی سرمایه متوسط سطوح موجودی بالاست،هزینه تحقیق و توسعه پایین میباشد،هزینههای بازاریابی نسبتا نازل قلمروهای بازار و محصولات محدود،ارزش افزوده پایین و از نقطهنظر ابزار رقابتی،از کلیه رقبا عقبتر میباشد."