چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دانش مدیر فروش بر ارتقاء برنده عملکرد کارکنان قدیمی» عملکرد خدمات و وفاداری
مشتری در شرکت های بیمه است. اهمیت مدیران برای عملکرد اثربخش کارکنان قدیمی سازمان ها بدون چون و چرا
پذیرفته شده است. مدیران بنگاه خرده فروشی با توجه به نقش کلیدی که در اجرای راهبردهای شرکت های بیمه بوسیله
رفتارها و راهبردهای تعیین شده برای کارکنان قدیمی دارنده بر عملکرد اثربخش شرکتها اثرگذارند. هنوز کارهای تجربی
در خصوص شرکت های بیمه کم هستند و چشم اندازهای مرتبط با مدیر فروش و کارکنان قدیمی و توجه به نتایج
مشتری محور باید با یکدیگر مورد توجه قرار بگیرند. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی و همچنین
موردی است که در سال ۱۴۰۱ در شرکت های بیمه انجام شد. برای انجام پژوهش یک نمونه ۲۳۰ نفری از کارشناسان و
مشتریان انتخاب شدند. در این پژوهش ۴ فرضیه تنظیم شد. برای بررسی فرضیه های پژوهش از پرسشنامه طیف ۵
گزینه ای لیکرت استفاده شد. بعد از تکمیل پژوهش و انجام آزمون های آماری توصیفی و استنباطی فرضیه های پژوهش
تایید شدند. نتایج نشان داد که (۱) دانش مدیر فروش بر ارتقاء برند تاثیر معنادار مثبتی دارد. (۲) دانش مدیر فروش بر
عملکرد کارکنان قدیمی تاثیر معنادار مثبتی دارد.(۳) دانش مدیر فروش بر عملکرد خدمات تاثیر معنادار مثبتی دارد.(۴)
دانش مدیر فروش بر وفاداری مشتری تاثیر معنادار مثبتی دارد. این پژوهش در جهت افزایش درآمد شرکتهای بیمه ای
کاربرد دارد.