چکیده:
در تاریخ 30 دسامبر 2019 گزارش اپیدمی بیماری کووید 19 در وهان چین توسط سازمان جهانی بهداشت (who) دریافت گردید، که سبب بحرانهای بسیاری در کل جهان شد. بیماران بیشتر از هر چیز به برخورد مناسب و ارتباطات موثر کادر بیمارستان با آنان اهمیت میدهند. مرکز آموزشی درمانی کمالی کرج با استراتژی هرچه بهتر مدیریت ارتباط (customer relationship management)(CRM) که در واقع قدرت برقراری ارتباط با بیمار و از جنبههای ضروری حرفه پزشکی پرستاری می باشد، مشکلات بیماران را تعیین و راهکار مراقبتی تنظیم نمود. مدیریت ارتباط تکنیکی است که در آن سازمان درمانی میکوشد کسب و کار خود را حول رفتار و رضایتمندی بیماران به صورت بهتر مدیریت نماید.
خلاصه ماشینی:
مرکز آموزشي درماني کمالي کرج با استراتژي هرچه بهتر مديريت ارتباط (customer relationship management)CRM() که در واقع قدرت برقراري ارتباط با بيمار و از جنبه هاي ضروري حرفه پزشکي پرستاري مي باشد، مشکلات بيماران را تعيين و راهکار مراقبتي تنظيم نمود.
واژه هايکليدي: مرکز درماني کمالي، مديريت ارتباط ، رضايتمندي بيمار هدف : مطالعه حاضر يک مطالعه توصيفي مقطعي است که با هدف بررسي ميزان رضايتمندي بيماران از نحوه ارتباط آنها در مرکز آموزشي درماني کمالي کرج در دوران کرونا که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي البرز انجام گرفت .
هدف از پژوهش حاضر ارزيابي وضعيت رضايتمندي از مديريت ارتباط بيمارستان آموزشي درماني کمالي کرج با بيماران هدف در ٦ ماهه اول سال ١٣٩٩در وضعيت بحران اپيدمي بيماري کرونا بود.
جدول ٢: ميانگين مديريت ارتباط واحدهاي مختلف بيمارستان کمالي کرج (به تصویر صفحه رجوع شود) طبق جداول (٣و٤) ميزان رضايت بيماران از حيطه هاي مختلف خدمات پزشکي و پرستاري بدين صورت است : کارکنان پزشکي (١٧.