چکیده:
هـدف از انجـام ایـن پژوهش، بررسی تاثیر یادگیری سازمانی بر توانمند سازی کارکنان با نقش میانجی فناوری اطلاعات و ارتباطات در هیئتهای اسکیت کشور بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. از نظر هدف جمع آوری اطلاعات کاربردی، از نظر زمان جمع آوری دادهها حال نگر و در بخش معادلات ساختاری از نوع آینده نگر بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیهی کارکنان هیئتهای ورزشی اسکیت کشور بودند که تعداد 500 نفر را شامل میشد. نمونه آماری تعداد 220 نفر بود که به صورت در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامههای توانمندسازی کارکنان متیوز، دیاز و کول (2002) و یادگیری سازمانی گومز، لورنته و کابررا (۲۰۰۵) و فناوری اطلاعات و ارتباطات عبدوی و فتحی (1395) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای پژوهش از همبستگی بهره گرفته شد. سپس جهت آزمون الگوی پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار معادله ساختاری LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد که فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی بر توانمند سازی کارکنان تاثیر دارد. همچنین یادگیری سازمانی بر توانمند سازی کارکنان با نقش میانجی فناوری اطلاعات در هیئتهای اسکیت کشور تاثیر دارد.
The purpose of this study was to investigate the The impact of learning organization on employee empowerment with the mediating role of information technology in the country's skating boards. The research method was descriptive survey. In terms of the purpose of collecting applied information, in terms of data collection time, it was current-looking & in the structural equations section, it was forward-looking. The statistical population of the present study included all employees of the country's skating teams, which included about 500 people. The statistical sample was 220 people who were selected as available. Employee Empowerment questioner of Matthews, Diaz & Cole (2002) & Organizational Learning by Gomez, Lorente & Cabrera (2005) & Information & Communication Technology by Abdavi & Fathi (2016) were used to collect data. The reliability of the questionnaires was confirmed using Cronbach's alpha coefficient. Regression & correlation were used to test the research hypotheses. Then, to test the research model, structural equation modeling method was used using LISREL structural equation software. The results showed that information & communication technology & learning organization affect employee empowerment. also, the learning organization influences the empowerment of employees through the mediating role of information & communication technology in the country's skating boards.