چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در فدراسیون قایقرانی ایران است. از اینرو با بهکارگیری یک رویکرد آمیخته و با بهرهگیری از روشهای فراترکیب و مدلسازی ساختاری تفسیری، به سنجش وضعیت بلوغ و طراحی الگوی بهینه استقرار مدیریت دانش در فدراسیون قایقرانی پرداخته شده است. در این پژوهش، از روش هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو (2007) استفاده گردید. شاخصهای استقرار مدیریت دانش از متن مقالات منتخب استخراج گردید و به عنوان کد در نظر گرفته شد. به این ترتیب، کدها و مفاهیم شناسایی شدند. 53 کد در قالب 8 مفهوم کلی و 3 مفهوم زیربنایی شناسایی شدند که مبنای سایر بخشهای تحقیق قرار گرفتند. نتایج فراترکیب منجر به شناسایی 98 زیرشاخص(کد)، 14 شاخص و 3 بعد اصلی در استقرار مدیریت دانش شد.
The purpose of the present study is to review effective factors on the establishment of knowledge management in Iran's Rowing Federation. Using a mixed approach as well as meta-synthesis methods and interpretive structural modeling, the present research deals with the assessment of the maturity condition and designing an optimal model for knowledge management establishment in the Rowing Federation of Iran. In this research, Sandelowski and Barroso's 7-stage method (2007) was used. The criteria of knowledge management establishment were extracted from selected articles and considered as codes. Accordingly, 53 codes in the framework of 8 general and 3 fundamental concepts were recognized which were regarded as the basis for other sections of the research. Meta-synthesis results led to the recognition of 98 sub-criteria (codes), 14 criteria, and 3 main aspects in knowledge management establishment.
خلاصه ماشینی:
از اين رو با به کارگيري يک رويکرد آميخته و با بهره گيري از روش هاي فراترکيب و مدل سـازي سـاختاري تفسـيري، به سـنجش وضعيت بلوغ و طراحي الگوي بهينه استقرار مديريت دانش در فدراسيون قايقراني پرداخته شده است .
اين تلاطم اطلاعـات کـه در تمـام حوزه هـا نفوذ کرده اســـت ، ورزش را نيز مســـتثني قرار ـنداده و البتـه ـبا توجـه ـبه کـارکرد پراهميت ورزش در دنياي امروز و پس از حرفه اي شــدن اکثر رشــته هاي ورزشــي، توجه به اشــتراکگذاري، ذخيره ، توسـعه ، سـرمايه گذاري، انتشـار و به کارگيري دانش در سـازمان براي بهبود کيفيت خدمات در ورزش ، امري بس حائز اهميت است .
Cohen's kappa coefficient 60 ١ اسکوپوس ٢ امرالد ٣ ساينس دايرکت ٤ گوگل اسکولار ٥ پروکوئست جدول ٢- واژگان کليدي جستجو فارسي انگليسي بلوغ مديريت دانش KM Maturity مديريت دانش ورزشي Sports Knowledge Management استقرار مديريت دانش Implementing KM مدل هاي مديريت دانش KM Models شايستگيهاي مديريت دانش KM Competencies منابع يافت شــده در مرحله قبل ، به صــورت گام به گام براســاس معيارهاي پذيرش يا عدم پذيرش مقالات بررســي ميگردند.
جدول ٤- يافته هاي پژوهش مفهوم کد منابع درک کارکنان از اهميت مديريت دانش Hsieh, Lin & Lin, 2009 Lin, Wu & Yen, 2012 Pee & et al.
با توجه به رويکردهاي اخير سـازمان هاي پيشـروي دنيا در اسـتفاده از مديريت دانش ، آنچه در واقع ضــروري اســت در دســت داشــتن برنامه اي پويا و البته جامع براي بهره گيري از اين سـيسـتم ها اسـت .
بررسـي عوامل مؤثر براي طراحي الگوي سـامانه مديريت دانش در سـازمان هاي انتظامي.