چکیده:
یکی از دلایلی که موجب میشود کودکان از درس خواندن فراری شوند، استرس و اضطراب بیش از حد است . استرس و اضطرابی که دانش آموزان از طریق مدرسه و معلم خود
احساس میکنند موجب از بین رفتن انگیزه آن ها برای یادگیری و درس خواندن میشود و
در آینده ممکن است با شکست مواجه شده و نتوانند مراحل موفقیت را طی کنند؛ درواقع استرس استرس و اضطراب عاملی مهم در بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی دانش آموزان است
که با روش ها و راهکارهای موسیقیدرمانی، تقلیل پذیر است . این مشکل در بیشتر کلاس ها و مدارس وجود دارد و معلمان نیز با یکسری روش های تکراری سعی بر بهبود این مشکل داشته اند و گاها نیز شکست خورده اند، از این رو تصمیم گرفتم در این پژوهش ، به صورت تئوری و عملی به برطرف ساختن استرس و اضطراب دانش آموز کلاسم با استفاده از موسیقیدرمانی بپردازم . درنهایت نیز بعد از بررسیهای صورت گرفته نتیجه چنان حاصل شد که شرکت در جلسات موسیقیدرمانی، موقعیت هایی برای ایجاد روابط اجتماعی و تغییرات مثبتی در حالات جسمی و روانی افراد ایجاد میکند و به تبع آن احساس کنترل بر زندگی را بالا برده دلهره و تنیدگی را کاهش میدهد و اعتماد به نفس افراد را غنی میسازد.
خلاصه ماشینی:
com واژه هاي کليدي: چکيده موسيقي درماني – مدرسه – معلم -دانش آموز -استرس يکي از دلايلي که موجب ميشود کودکان از درس خواندن فراري شوند، استرس و اضطراب بيش از حد است .
استرس و اضطرابي که دانش آموزان از طريق مدرسه و معلم خود احساس ميکنند موجب از بين رفتن انگيزه آن ها براي يادگيري و درس خواندن ميشود و در آينده ممکن است با شکست مواجه شده و نتوانند مراحل موفقيت را طي کنند؛ درواقع استرس و اضطراب عاملي مهم در بسياري از آسيب هاي رواني و اجتماعي دانش آموزان است که با روش ها و راهکارهاي موسيقيدرماني، تقليل پذير است .
اين مشکل در بيشتر کلاس ها و مدارس وجود دارد و معلمان نيز با يکسري روش هاي تکراري سعي بر بهبود اين مشکل داشته اند و گاها نيز شکست خورده اند، از اين رو تصميم گرفتم در اين پژوهش ، به صورت تئوري و عملي به برطرف ساختن استرس و اضطراب دانش آموز کلاسم با استفاده از موسيقيدرماني بپردازم .
تجزيه و تحليل داده ها با توجه به شواهد به دست آمده و مشاهده رفتار يسنا نشان ميدهد که استرس و اضطراب او مي تواند به دليل عوامل مختلفي باشد که برخي از آن ها عبارتند از: روش هاي نادرست مطالعه ، عدم آمادگي قبل از شروع کلاس ، عدم اعتماد به نفس ، سخت گيري والدين و مقايسه فرزند خود با ديگران ، رقابت ناسالم دانش آموزان با يکديگر، آموزش مجازي و...