چکیده:
با شیوع ویروس کووید ١٩ و تعطیل مدارس و مجازی شدن آموزش معلمان مجبور شدند تدریس را از طریق شبکه های اجتماعی از جمله شاد و واتساپ و کلاس های آنلاین مثل اسکای روم و غیره ارائه دهند و دانش آموزان و والدین هم از طریق همین شبکه های اجتماعی درسها را یاد گرفتند. هدف از نوشتن این مقاله بررسی شایع ترین و مهمترین چالش های آموزش مجازی در زمان کرونا در مقطع ابتدایی است این که در این دو سال و نیم که تدریس مجازی شده بود معلمان و والدین و دانش آموزان بیشتر با چه چالش هایی مواجه بودند و برای حل این مشکلات سخت و دشوار چه پیشنهاداتی دارد برای نوشتن این مقاله ما ابتدا سه تا پرسشنامه برای هر سه گروه «والدین معلمان و دانش آموزان» طراحی کردیم، سپس لینک این سه پرسشنامه در شهر سوسنگرد و مسجد سلیمان منتشر کردیم که ٢٠٣ شرکت کننده پرسشنامه والدین و ١٤٥ نفر پرسشنامه دانش آموزان و ١٠٥ نفر پرسشنامه معلمان را پر کردند و ما بعد از بررسی میزان درصد هر کدام از سوالات مربوط به هر پرسشنامه و همچنین با تحلیل داده های سوالات تشریحی آن پرسشنامهها نتایج حاصل را در این مقاله نوشتیم. در این پژوهش انتخاب نمونه به روش تصادفی صورت گرفته است. مقاله موجود به روش درصدگیری و تحلیل داده در نیمه اول سال ١٤٠١ نوشته شده است. در این مقاله علاوه بر چالشها به مزایا و معایب مجازی بودن آموزش از نظر هر سه گروه «دانش آموزان و معلمان و والدین» اشاره شده است که تعداد قابل توجهی از موارد بین هر سه گروه مشترک بوده است.
With the spread of the Covid-19 virus and the closure of schools and the virtualization of education, teachers were forced to provide teaching through social networks such as Shad and WhatsApp, and online classes such as Skyroom, etc., and students and parents through this. The purpose of writing this article is to investigate the most common and most important challenges of virtual education during the time of Corona in elementary school, and what challenges teachers, parents, and students were facing during these two and a half years of virtual education. And what suggestions do you have to solve these difficult and difficult problems? To write this article, we first designed three questionnaires for all three groups of "parents, teachers and students", then we published the link of these three questionnaires in the city of Susangard and Suleiman Mosque, which 203 The participants filled out the parents' questionnaire, 145 people filled out the students' questionnaire, and 105 people filled out the teachers' questionnaire, and after checking the percentage of each of the questions related to each questionnaire, as well as analyzing the data of the descriptive questions of those questionnaires, the results We wrote in this article. In this research, the sample was selected randomly. The existing article was written in the first half of 1401 using the method of percentage and data analysis. In this article, in addition to the challenges, the advantages and disadvantages of virtual education have been pointed out from the point of view of all three groups "students, teachers and parents", and a significant number of cases were shared between all three groups.
خلاصه ماشینی:
هدف از نوشتن اين مقاله بررسي شايع ترين و مهمترين چالش هاي آموزش مجازي در زمان کرونا در مقطع ابتدايي است اين که در اين دو سال و نيم که تدريس مجازي شده بود معلمان و والدين و دانش آموزان بيشتر با چه چالش هايي مواجه بودند و براي حل اين مشکلات سخت و دشوار چه پيشنهاداتي دارد براي نوشتن اين مقاله ما ابتدا سه تا پرسشنامه براي هر سه گروه «والدين معلمان و دانش آموزان » طراحي کرديم ، سپس لينک اين سه پرسشنامه در شهر سوسنگرد و مسجد سليمان منتشر کرديم که ٢٠٣ شرکت کننده پرسشنامه والدين و ١٤٥ نفر پرسشنامه دانش آموزان و ١٠٥ نفر پرسشنامه معلمان را پر کردند و ما بعد از بررسي ميزان درصد هر کدام از سوالات مربوط به هر پرسشنامه و همچنين با تحليل داده هاي سوالات تشريحي آن پرسشنامه ها نتايج حاصل را در اين مقاله نوشتيم .
با بررسي جواب هاي پرسشنامه ي هر کدام از اين سه گروه «معلمان ، دانش آموزان ، والدين » چالش ها و مشکلات آموزش مجازي براي آن ها شناسايي شدند و نتايج نشان ميدهند که با مجازي شدن آموزش و به دليل عدم آمادگي خانواده ها و معلمان ، نه تنها مشکلات آموزش حضوري برطرف نشده اند بلکه اين سه گروه با مشکلات بيشتري مواجه شده اند و بخاطر چالش هاي پيش آمده ما اين موضوع براي مقاله انتخاب کرديم در اين مقاله با در نظر گرفتن نتايج حاصل از مصاحبه ، چند راهکار براي اين سه گروه ارائه داديم تا بتوانند در روند ياددهي يادگيري نقش موثرتري داشته باشند.