چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی میزان تاثیر استراتژی بازاریابی آنلاین بر ارزش ویژه برند با میانجی گری وفاداری مشتری شرکت خرید اینترنتی (مطالعه موردی شرکت اینترنتی باسلام) انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و شکل اجرا، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان شرکت اینترنتی باسلام میباشد، که از این میان، نمونهای متشکل از 384 نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب شده است. در این مطالعه برای جمعآوری اطلاعات جهت آزمون فرضیهها از پرسشنامههای استاندارد شده بازاریابی آنلاین (سعدالدین، 1392)، وفاداری برند آکر (1991) و تصویر ویژه برند آکر1991استفاده شده است. این پرسشنامهها بر مبنای طیف لیکرت پنج درجه تدوین شدهاند. روایی پرسشنامه تحقیق با استفاده از حد روایی محتوی و سازه مورد تایید قرار گرفت. همچنین برای ارزیابی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای آزمون فرضیات از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart Pls استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحلیل نشان داد که استراتژی بازاریابی آنلاین بر ارزش ویژه برند با میانجیگری وفاداری مشتریان شرکت فروش اینترنتی باسلام تاثیر معناداری دارد. بازاریابی آنلاین بر ارزش ویژه برند شرکت فروش اینترنتی باسلام تاثیر معناداری دارد. بازاریابی آنلاین بر وفاداری مشتریان شرکت فروش اینترنتی باسلام تاثیر مثبت و معنادار دارد. وفاداری مشتری بر ارزش ویژه برند شرکت فروش اینترنتی باسلام تاثیر معناداری دارد.
This study was conducted with the aim of
investigating the effect of online marketing strategy
on brand equity through the mediation of customer
loyalty of an internet shopping company.This
research is applied in terms of purpose and
descriptive-survey in terms of the nature and form of
implementation. The statistical population of this
research includes customers of Baslam internet
company, from which a sample of 384 people was
selected using Morgan's table. In this study,
standardized online marketing questionnaires (Saad
al-Din, 2013), Aker brand loyalty (1991) and Aker
brand image (1991) were used to collect information
to test the hypotheses. These questionnaires are based
on a five-point Likert scale. The validity of the
research questionnaire was confirmed using the limit
of content and construct validity. Cronbach's alpha
coefficient was also used to evaluate the reliability of
the questionnaire. Structural equation modeling
technique and Smart Pls software were used to test the
hypotheses. The results of this analysis showed that
the online marketing strategy has a significant effect
on the equity of the brand by mediating the loyalty of
customers of Baslam Internet Sales Company. Online
marketing has a significant effect on the brand equity
of Baslam Internet Sales Company. Online marketing
has a positive and meaningful effect on customer
loyalty of Baslam Internet Sales Company. Customer
loyalty has a significant effect on the special value of
the Baslam internet sales company brand.