چکیده:
راهبردهای سازمانی و کسب وکارهای دیجیتال اخیراً پیشرفت چشمگیری در سیستمهای اطلاعاتی، ارتباطات و فنآوریهای ارتباطی داشتهاند و این پیشرفتها راهبرد سنتی را به دیجیتال، تغییر دادهاند و رسانههای اجتماعی با تأکید بر این نوع راهبرد، ما را در برقراری ارتباطات کمک میکنند. توسعه روابط اجتماعی در سازمان باعث افزایش عملکرد شغلی کارکنان میشود. لذا هدف از پژوهش، بررسی رابطه بین استفاده از رسانههای اجتماعی برای ارتباطات، روابط اجتماعی و عملکرد شغلی میباشد. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و از نوع اسنادی-تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان بیمه پارسیان استان سمنان (384 نفر) است. برای دسترسی سریع به نظرات پرسششوندگان از پرسشنامه استفاده گردید. برای تعیین پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS از طریق آمار توصیفی و الگویابی معادلات ساختاری، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد با استفاده از رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط عمودی بین رهبران و زیردستان، توسعه روابط بین فردی برای انجام اقدامات گروهی ناسازگار و درک اهداف مشترک در تیم میتواند تقویت شود. کیفیت ارتباط بین رهبران و زیردستان با کیفیت مبادلات ارتباطی تعیین میشود. رسانههای اجتماعی، اعضای تیم را قادر میسازد تا در زمان نیاز، در دسترس باشند.
Organization strategies and digital businesses have recently made significant advances in information systems and communication technologies. The current study examines the relationship between the use of social media for communication, social relationships and job performance due to their potential theoretical and practical importance. This study was based on applied studies, documentary-analytical type. The statistical population of this study is employees of Parsian Insurance company in Semnan province (384) and a sample of infinite volume was selected and examined by stratified sampling. Respondents' opinions A questionnaire was used. Cronbach's alpha was used to determine its reliability. Data were analyzed using descriptive statistics and structural equation modeling using SPSS software. The present study shows that by using social media to establish vertical communication between leaders and subordinates, the development of interpersonal relationships for incompatible group actions and understanding of common goals in the team can be strengthened, discussion and rapid circulation of communication quality between leaders and subordinates are determined by the quality of communication exchanges, social media enables team members to be available when needed so employees can share resources and information and use social media for horizontal communication, news and get their opinions.