چکیده:
استمرار حیات نسل انسان آزاد و آگاه، به انتقال سنجیده و آگاهانه ارزش ها، مهارت ها، افکار و مقاصد افراد بزرگسال به اعضای جوانتر جامعه انسانی بستگی دارد. بنابراین، آموزش و پرورش، به طور کلی و آموزش عالی، به طور اخص، در بازسازی و رشد عقلانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فنی افراد و جامعه، سهم مهمی دارد.
خلاصه ماشینی:
"ایجاد سازمان نوآور نوآوران،افراد منحصر به فرد و نابغهای نیستند: آنها کسانی هستند که ایدههایی را که قبلا در یک زمینهء خاص وجود داشته، با روشی جدید و آن گونه که قبلا مورد استفاده نبوده،در یک زمینهء دیگر مورد استفاده قرار میدهند.
آنها از مزیت واسطه گری خود برای کشف ایدههای قدیمی که میتوانند در مکانهای جدید،با روشهایی تازه و در قالب همکاریهای نوین مورد بهرهبرداری قرار گیرند،استفاده میکنند.
این رویکرد از چهار مرحلهء عملی زنجیرهوار تشکیل شده است: 1-ایجاد سبک ایدههای خوب،2-حفظ و زنده نگه داشتن ایدهها،3-طراحی روش جدیدی برای استفاده از ایدههای قدیمی،4-مورد آزمون قرار دادن مفاهیم احتمالی استفاده از آنها ما نشان خواهیم داد که نوآوران از این راهبرد چگونگه استفاده میکنند و چه شرکتهایی میتوانند نکاتی را در ارتباط با نوآوری از آنها بیاموزند.
بیش از یکصد سال قبل،آموختههای توماس ادیسون، راجع به شروع یک پروژهء جدید به صورت ذیل معرفی شده بود: «ابتدا،ساختار فعلی را در مورد مطالعه قرار بدهید،سپس تجارب گذشته را بررسی و هر چیزی را که راجع به این موضوع وجود دارد،مطالعه کنید."