چکیده:
پژوهش حاضر باهدف شناسایی تجارب زیسته دانشآموزان از آزمونهای آنلاین در بستر شبکه شاد انجام شد. ماهیت این پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. برایناساس، محققان در مطالعه حاضر کوشیدند تا تجربه دانشآموزان از آزمونهای آنلاین در بستر شبکه شاد تحلیل کنند. میدان پژوهش متشکل از کلیه دانشآموزان مقطع متوسطه اول سطح شهر سنندج بود. مشارکتکنندگان شامل دانشآموزان دختر و پسر نواحی یک و دو شهر سنندج بالغ بر 112 نفر از دانشآموز مقطع متوسطه اول بودند. دادههای پژوهش حاضر از طریق انجام مصاحبههای نیمه ساختیافته بهصورت فردی و به شکل آنلاین جمعآوری شد. دادههای موجود با استفاده از روش کلالیزی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. از تحلیل دادههای بهدستآمده شامل 15 مضمون سازماندهنده شامل نگرش مثبت؛ نگرش منفی؛ خنثی بودن؛ مشکلات نرمافزاری و سختافزاری و پشتیبانی؛ ایجاد استرس و اضطراب؛ یادگیری سطح پایین؛ خلق فرصت تقلب گسترده؛ مهارت تستزنی، تنوع در سؤالات و بررسی آسان؛ پایین بودن اعتبار نمره کسبشده؛ ترجیح حضوری در مقابل آنلاین؛ عدم رصد دانشآموز؛ هرزمانی و هر مکانی بودن آزمون آنلاین؛ تجربهای جدید و گاهی اوقات نهچندان خوب؛ ایمن کردن در مقابل به خطر انداختن سلامتی و عدم شکلگیری رقابت برابر و سالم نامگذاری شدند. بهطورکلی، نتایج مطالعه حاضر با تأکید بر ضرورت شناسایی معایب و مزایای آزمونهای آنلاین، نیاز به فرهنگسازی، توانمندسازی معلمین و دانشآموزان در فضای مجازی و بازنگری در روش برگزاری آزمونهای آنلاین و زمینه یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان از طریق آزمونهای آنلاین تاکید دارد.
The aim of this study was to identify students' lived experiences of online tests in a SHAD network. The nature of this research was qualitatively phenomenological. Accordingly, the researchers in the present study tried to analyze the students' experience of online tests in the context of a SHAD network. The research field consisted of all first grade high school students in Sanandaj. Participants included girl and boy students in districts one and two of Sanandaj city, amounting to 112 junior high school students. The data of the present study were collected through semi-structured interviews individually and online. The available data were analyzed using the crystallization method. From the analysis of the obtained data including 15 organizing themes including positive attitude; Negative attitude; To be neutral; Software and hardware problems and support; Causing stress and anxiety; Low level learning; Creating opportunities for widespread fraud; Testing skills, variety of questions and easy review; Low score credit validity; Face-to-face preference online; Lack of student observation; Whenever and wherever the online test is; New and sometimes not so good experiences; Safeguarding against endangering health and preventing the formation of equal and healthy competition. In general, the results of the present study emphasize the need to identify the disadvantages and advantages of online exams, the need for culture building, empowering teachers and students in cyberspace and reviewing the method of conducting online exams and learning and improving students' academic performance through online exams.
خلاصه ماشینی:
از تحلیل داده های به دست آمده شامل ١٥ مضمون سازمان دهنده شامل نگرش مثبت ؛ نگرش منفی ؛ خنثی بودن ؛ مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری و پشتیبانی ؛ ایجاد استرس و اضطراب ؛ یادگیری سطح پایین ؛ خلق فرصت تقلب گسترده ؛ مهارت تست زنی ، تنوع در سؤالات و بررسی آسان ؛ پایین بودن اعتبار نمره کسب شده ؛ ترجیح حضوری در مقابل آنلاین ؛ عدم رصد دانش آموز؛ هرزمانی و هر مکانی بودن آزمون آنلاین ؛ تجربه ای جدید و گاهی اوقات نه چندان خوب ؛ ایمن کردن در مقابل به خطر انداختن سلامتی و عدم شکل گیری رقابت برابر و سالم نام گذاری شدند.
Experience living elementary school teachers the opportunities and challenges of teaching in educational network of students (Shad): a phenomenological study.
Experience living elementary school teachers the opportunities and challenges of teaching in educational network of students (Shad): a phenomenological study.
Experience of e-learning and online assessment during the COVID-19 pandemic at the College of Medicine, Qassim University, Journal of Taibah University Medical Sciences, 15(6), 456-462.