چکیده:
فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و جامعه را متحول کرده است. تلفن های همراه، پروژکتورها، دسترسی به اینترنت بیسیم، کامپیوترهای همراه، تخته سفید های هوشمند و سایر فناوری های در حال تکامل از جمله وسایلی هستند که برای استفاده در کلاس درس شیمی در دسترس هستند. در صورت استفاده مناسب، این ابزارها می توانند آموزش دانش آموزان را تقویت کنند. همچنین دانش آموزان در مباحث مختلف شیمی دارای کج فهمی های مختلف هستند که بر اساس آموزش های سنتی و یا نبود امکانات آموزشی در مدارس یا دانشگاه ها امکان آموزش عملی آن ها وجود ندارد. افزایش پژوهش در زمینه به کارگیری فناوری های نوظهور در آموزش علوم می تواند بازدهی و جذابیت کلاس درس را بالا ببرد. توسعه کاربرد نرم افزار های آنلاین، به ویژه در زمان همه گیری بیماری ها می تواند به عنوان فعالیت اصلی کلاس به شمار رود. توسعه نرم افزار های آموزشی به ویژه آزمایشگاه های سه بعدی، دریچه جدیدی در آموزش مفاهیم انتزاعی شیمی گشوده است.
Information and communication technology has transformed education and society. Cell phones, projectors, wireless Internet access, computers, smart whiteboards and Other evolving technologies are among the tools available for use in the chemistry classroom. When used appropriately, these tools can enhance student learning. Also, students have different misunderstandings in various topics of chemistry, based on traditional education or the lack of educational facilities in schools or universities, it is not possible to train them practically. Increasing research on the application of emerging technologies in science education can increase the efficiency and attractiveness of the classroom. The development of online software application, especially during the epidemic of diseases, can be considered as the main activity of the class.The development of educational software, especially 3D laboratories, has opened a new window in teaching abstract concepts of chemistry.