چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی مسولیت اجتماعی شرکت، نوآوری و عملکرد در شرکت های
پذیرفته شده در اوراق بهادار تهران بود. در این پژوهش برای جمع آوری دادهها و اطلاعات مورد
نیاز، ابتدا از روش کتابخانه ای و مطالعات اسنادی استفاده می شود که براین اساس، مبانی نظری و
ادبیات پژوهش از کتب و مجلات تخصصی لاتین و و یادداشت های توضیحی شرکت های منتخب،
لوح های فشرده آرشیو تصویری و آماری سازمان بورس اوراق بهادار تهران فارسی گردآوری می
گردد. سپس دادههای لازم برای آزمون فرضیههای تحقیق ازطریق مراجعه به صورت های مالی،
پایگاه اینترنتی بورس اوراق بهادارو دیگر پایگاههای مرتبط و نیز از نرمافزار رهآورد نوین و بانک
جامع اطلاعات بورس استخراج می شود. به منطور بررسی رابطه ی بین متغیرها از از نرم افزار
Eviews استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این موضوع است که مسولیت
اجتماعی شرکت، نوآوری و عملکرد در شرکت های پذیرفته شده در اوراق بهادار تهران رابطه
مثبت و معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
مدرس و هیئت علمی گروه حسابداری ، موسسه آموزش عالی شمس گنبد، گنبد، ایران ------------------------------------------------------------ چکیده هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی مسولیت اجتماعی شرکت، نوآوری و عملکرد در شرکت های پذیرفته شده در أوراق بهادار تهران بود.
نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این موضوع است که مسولیت اجتماعی شرکت، نوآوری و عملکرد در شرکت های پذیرفته شده در أوراق بهادار تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
با توجه به مطالب ذکر شده، این سؤال در ذهن نگارنده این پژوهش نقش می بندد که آیا بین مسولیت اجتماعی شرکت، نوآوری و عملکرد در شرکت های پذیرفته شده در أوراق بهادار تهران رابطه معناداری وجود دارد.
- پورعلی و حجامی (1396)، در پژوهشی که تحت عنوان بررسی رابطه بین افشای مسئولیت اجتماعی و مالکیت نهادی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی بازه زمانی 1385 تا 1389 پرداختند.
مدل مورد استفاده برای آزمون فرضیهها به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از الگویی که شیخ(2018) در پژوهش خود استفاده نمود ، بهره گرفته شده است که الگوی مزبور به شرح زیر می باشد: = 0 + 1 + 2 + 3 + 4 + که در مدل فوق: :ROA بازده داراییها(عملکرد مالی) :CSR مسئولیت پذیری اجتماعی :INC نوآوری شرکت :SIZE اندازه شرکت :GWTH فرصتهای رشد εi,t: جزء خطای مدل رگرسیون میباشد.
A. (2002), “Internal Organizational Factors Influencing Corporate Social and Ethical Reporting:Beyond Current Theorising”, Accounting, Auditing and Accountability Journal, Vol. 15, No. 2 Aerts, W.