چکیده:
پژوهش حاضر رابطه بین عوامل رفتاری شرکت با رضایتمندی مشتریان بیمه معلم را بررسی میکند. جامعه آماری این تحقیق کارکنان و مشتریهای شرکت بیمه معلم میباشند که به دلیل نامحدود بودن، با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه آماری 350 نفر در نظر گرفته شد. دوره مورد بررسی سال 1396 میباشد. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که بین ویژگی کارکنان ومدیران سازمان با رضایتمندی مشتریان رابطه معنی دار وجود دارد، بین فرهنگ سازمانی با رضایتمندی مشتریان رابطه معنی دار وجود دارد و همچنین بین آموزش نیروی انسانی با رضایتمندی مشتریان رابطه معنی دار وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
جهت بررسی ادعای وجود رابطه معناداری میان عوامل رفتاري و رضایت مشتريان بیمه معلم به ترتیب زیر عمل میکنیم: H0 :p=0همبستگي معني دار وجود ندارد H1: p≠0همبستگي معني دار وجود دارد جدول (1): نتایج آزمون همبستگی پیرسون دوم اصلي رضایت, عوامل رفتاري, 475/0 064/0 350, 1 350, عوامل رفتاري ضريب همبستگي پيرسون عدد معني داري تعداد 1 350, 475/0 064/0 350, رضایت ضريب همبستگي پيرسون عدد معني داري تعداد جدول فوق خروجي ضريب همبستگي پیرسون و تعداد داده ها و sig (عدد معني داري) 1 را نشان مي دهد و چون sig کمتر از 05/0 مي باشد فرض H0 رد مي شود و همبستگي معني داري بين دو متغير وجود دارد.
جهت بررسی ادعای وجود رابطه بین ويژگي هاي كاركنان و مديران با رضايتمندي مشتريان در بيمه معلم، به ترتیب زیر عمل میکنیم: H0 :p=0همبستگي معني دار وجود ندارد H1: p≠0همبستگي معني دار وجود دارد رضايت, ويژگي كاركنان و مديران, 414/0, 1, ويژگي كاركنان و مديران ضريب همبستگي پيرسون 0, , عدد معني داري 350, 350, تعداد 1, 414/0, رضايت ضريب همبستگي پيرسون , 0, عدد معني داري 350, 350, تعداد جدول فوق خروجي ضريب همبستگي پیرسون و تعداد داده ها و sig (معني داري) 2 را نشان مي دهد و چون sig كمتر از 05/0 مي باشد فرض H0 رد مي شود و همبستگي معني داري بين دو متغير وجود دارد.