چکیده:
نظریه پردازان و پژوهشگران متعددی در زمینه یادگیری و عوامل اثرگذار بر آن» به نظریه پردازی و مطالعه پرداخته اند. در طول تاریخ, نتایج مطالعات آموزش به عنوان یک اثرگذار بنیادین در تدریس و یادگیری شناخته شده است. بزرگترین دغدغه نظامهای آموزشی در مورد ارزشیایی در فضای به همراه آزمونء موضوع اخلاق در ارزشیایی و در نتیجه قضاوت عادلانه در مورد میزان کسب شایستگیهای دانشآموزان خواهد بود. در آزمونها و ارزشیاییهای» برخلاف فضای واقعی» به دلیل ماهیت آنء یعنی کمتر بودن مراقبتها و کنترلهای معلمان و اولیای مدرسه. احتمال بروز رفتارهای غیراخلاقی بسیار بیشتر است. نمونههایی از این رفتارها در فرایند اجرای آزمونها در فضای به همراه آزمون میتوانند کمک گرفتن از افراد ثالث. به اشتراکگذاری پاسخها بین دانشآموزان یک کلاس به روشهای گوناگون» و استفاده از مواد و منابع آموزشی به هنگام آزمون باشند.