چکیده:
پژوهش حاضر به دنبال بررسی ارتباط عوامل عاطفی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دوره متوسطه میباشد. که به با استفاده ازجدول مورگان و تصادفی انتخاب شده اند. و نتایج حاکی ازآن است: پرخاشگری وسیله ای رفتاری است که فرد به وسیله آن خواستار به دست آوردن هدفی دیگر است و ابدا قصد حمله به دیگران یا اذیت کردن آنها را ندارد البته در این میان ممکن است لطمه ای نیز به کسی وارد شود. پرخاشگری انتقام گیری نیز داشته باشد یعنی کودکی که مورد اذیت و آزار قرار گرفته و نتوانسته خشم خود را ابراز ،کند اکنو پرخاشگری به کاهش اضطراب خود می پردازد. در این جا پرخاشگری وسیله ای است که کودک با توسل به آن می خواهد به هدف خود یعنی کاهش اضطراب دست یابد