چکیده:
این مطالعه به بررسی سطوح تنوع و حساسیت فرهنگی در مدارس ابتدایی میپردازد، با تمرکز بر راهبردها و شیوههای به کار گرفته شده توسط مربیان برای ترویج فراگیری در میان دانش آموزان با زمینههای فرهنگی مختلف. روش تحقیق شامل نظرسنجی، مصاحبه و مشاهدات کلاسی برای جمع آوری بینش از معلمان، دانش آموزان و والدین در مورد ادراکات و تجربیات آنها در رابطه با تنوع در محیط مدرسه است. یافتهها طیفی از رویکردها و نگرشها را نسبت به ابتکارات حساسیت فرهنگی نشان میدهند، با برخی از مدارس اقدامات موثری برای ایجاد فضایی فراگیر و محترمانه برای همه دانش آموزان نشان میدهند. این مطالعه بر اهمیت پرورش آگاهی و حساسیت فرهنگی در آموزش ابتدایی برای پرورش یک محیط یادگیری هماهنگ و عادلانه تاکید میکند. بر اساس نتایج مطالعه، توصیههایی برای افزایش تنوع و برنامههای فرهنگی در مدارس ابتدایی ارائه شده است.