چکیده:
یکی از چالشهای که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روشهای استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه گاه چنین نیست. عوامل متعدد در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش داشته باشد که یکی از عوامل روش تدریس است با توجه به این که امروزه روش تدریس فعال استفاده از بازی است بازی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان میتواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شده است که هدف از آن بررسی شاد سازی فضای کلاس درس ریاضی بر انگیزه دانش اموزان نسبت به درس ریاضی بود. در این پژوهش متغیر شاد سازی فضای کلاس درس میباشد که مولفههای شاد سازی بر اساس یک کلاس استاندارد عبارتند از رنگ کلاس، نصب پردههای مناسب و رنگی، صندلیهای مناسب با رنگهای شاد، نصب اسامی و تصاویر دانش آموزان در کلاس، نصب روزنامههای دیواری رنگی در کلاس، چینش مناسب نیمکتهای کلاس. متغیرهای وابسته این تحقیق نیز عبارتند از تعلق و دلبستگی، نگرش دانش آموزان نسبت به معلم ریاضی، تعامل و فعالیت صحیح با همکلاسیها، افزایش انگیزه.