چکیده:
آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی میباشد. در واقع؛ کیفیت فعالیت سار نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شده است که هدف از آن بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه فرهنگیان بود. نتایج به دست آمده نشان داد که میانگین رضایت مندی دانشجویان از کیفیت تدریس و مولفههای آن در اساتید دانشگاه فرهنگیان بیشتر از حد متوسط است. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که در میان ابعاد مختلف کیفیت تدریس اساتید دانشگاه, رضایتمندی دانشجویان بعد رعایت مسائل اخلاقی در آموزش و تدریس, بعد مهارتهای تدریس و نیز بعد تسلط بر محتوا, به ترتیب در رتبه ول تا ت سوم قرار داشتند. اگر آموزش و پرورش» تغییرات کیفی در فرهنگ حاکم بر جامعه بوجود آوردء بدون شک میتواند از طریق تحول در رفتار مردم و شکل نهادهای اجتماعی, پیشرفتهای قابل ملاحظهای در نرخ رشد بهره وری به وجود آورد.