چکیده:
موضوع: با پیشرفت فناوری اطلاعات و شبکههای اجتماعی در دهه اخیرء بازاریابان و کسب و کارها به شدت به استفاده از این ابزارها 1 برای تبلیغات. ارتباطات با مشتریان و افزایش فروش محصولات خود روی آوردهاند. برندهای مختلف نیز در جهت استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی تلاش میکنند تا وفاداری و اعتماد مشتریان را نسبت به خود افزایش دهند. با این حال, اثر واقعی بازاریابی شبکههای اجتماعی بر وفاداری به برند و نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد به برند هنوز به طور کامل بررسی نشده است. در این مقاله. تلاش میکنیم تا این اثر و رابطه میانجی آن با رضایت مشتری و اعتماد به برند را در مصرف کنندگان جوان مشهدی محصولات کاله مورد بررسی قرار دهیم. روش تحقیق: در این پژوهش» از روش تمونهگیری تصادفی خوشهای بهره گرفته شده است. نمونهای از مصرف کنندگان جوان مشهدی که محصولات کاله را مصرف کردهاند انتخاب شده است. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامههای اندازهگیری و سنجش استفاده شده است. نتایج پژوهش: نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان میدهد که بین بازاریابی شبکههای اجتماعی, رضایت مشتری و وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. علاوه بر اینء نتایج نشان میدهند که رضایت مشتری و اعتماد به برند نقش میانجی در این رابطه دارند. بازاریابی شبکههای اجتماعی اثر مستقیم بر وفاداری به برند را افزایش میدهد. اما این رابطه توسط رضایت مشتری و اعتماد به برند بهبود پیدا میکند. نتیجهگیری: با توجه به نتایج این پژوهش, بازاریابی شبکههای اجتماعی اثر مثبت و مهمی در افزایش وفاداری به برند دارد. همچنین. رضایت مشتری و اعتماد به برند نقش میانجی در این رابطه دارند. این مطالعه به کسب و کارها و برندها کمک میکند تا بهترین راهکارها را در استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش وفاداری و اعتماد مشتریان پیدا کنند.