چکیده:
آموزش و پرورش» مسوولیتهای بزرگی برای تحقق اهداف فردی و اجتماعی برعهده گرفته است و بهعنوان بهترین فرصت برای شکوفاسازی استعدادهای انسانی مطرح و موردنظر متخصصین و دستاندرکاران تعلیم و تربیت بوده است (شاهدوستی» ۱۳۹۰). معلمانء مشاوران و مدیران مدارس» منبع اطلاعاتی مناسبی برای شناخت مشکلات اصلی دانشآموزان هستند. آنها به دلیل ارتباط 1 مداوم و برخورداری از اطلاعات و شناخت در رابطه با مشکلات دانش آموزان» مهمترین و برجستهترین نقش را در تشخیص مشکلات رفتاری و روحی دانش آموزان دارند. این پژوهش با هدف کاهش اختلال یادگیری از دانش آموزان دوره ابتدایی انجام شده است. این دانش آموزان از لحاظ قد و وزن در دسته دانش آموزان عادی و معمول هستند. با همکاری و مساعدت خانواده دانش آموزان مربوطه و مشاوره با همکاران باتجربه و با سابقه و مدیریت مدرسه توانستیم تا دانش آموزان را به یادگیری علاقمند نموده و بخشی از اختلالات یادگیری جامعه هدف را برطرف نماییم. این مهم میسر نبود جز به کوشش و تلاش و کسب شناخت و آگاهی برای دست یابی به نتیجه مطلوب و ایجاد تغییر در رفتارهای دانش آموزانم. از طریق مطالعه و آگاهی بر مشکلات انواع اختلالات یادگیری و نحوه برخورد با این کودکان توانستم که دانش آموزانم را به سطح قابل قبولی از یادگیری برسانم. این پژوهش با شیوه توصیفی-تحلیلی و با ابزار کتابخانهای و منابع و تحقیقات موجود» ء انجام شده است.