چکیده:
روشهای تدریس یکی از اساسیترین ابزارهای معلمان برای مدیریت و کنترل کلاس هستند. تدریس را سازماندهی یادگیری دانشآموزان تعریف کرده و روش تدریس مجموعه فعالیتهایی است که با توجه به شرایط و امکانات موجود صورت میگیرد تا مساعدترین زمینه را برای پرورش و آموزش موّئر و مطلوب فراهم سازد. امروزه دیگر روشهای تدریس قدیمی نظیر سخنرانی زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد. به خصوص در مقطع ابتدایی که دانش آموزان بازیگوش هستند و میخواهند فعالیت داشته باشند و اگر معلم از روش تدریس غیرفعال و خسته کننده استفاده کندء دانش آموزان از یادگیری زده میشوند. روشهای نوین تدریس امروزه توانستهاند به خوبی معلمان را در اجرای یک تدریس موفق کمک کنند و همچنین این روشها میزان رضایت مندی دانش آموزان و انگیزه آنان را نیز تقویت کرده است. انگیزه به عنوان میل و اشتیاق فرد برای انجام کارها تعریف میشود. انگیزه پشت هر کار به معنی دلیل و چرایی انجام آن کار است. برای مثال انگیزه پرداختن به وظایف شغلی در یک پرستار میتواند کمک کردن به دیگران یا مسائل مالی باشد. این مطالعه سعی دارد با بررسی روشهای نوین تدریس» نقش این روشها را در افزایش انگیزه دانش آموزان مورد بررسی قرار دهد.