چکیده:
می توان گفت یکی از عوامل علی در اختلال ریاضی که اکثر متخصصان فن بر آن تاکید دارند آموزش ضعیفء نادرست یا ناکافی و همچنین ضعف مربیانی است که خود از آموزش کافی بهرمند نبودهاند. در آموزش دانش آموزان باید تاکید بر خود آموزی آنان باشدء به سخن دیگرء باید شرایطی را فراهم کرد که ضمن هدف مند بودن هر تکلیف خواسته شده. خود کودک به معنا و مفاهیم مربوط به ریاضی پی ببرد. در آموزش کودکان باید از وسائل متعدد و متنوع آموزشی برای تسهیل درک مفاهیم مربوط به ریاضیات استفاده شود. تدریس در بیشتر مدارس ما به معنای انتقال معلومات از ذهن معلم به شاگرد میباشد. کمکم ذهن دانش آموزشان انباشته از مطالبی که با نیاز و فکرش متناسب نیست و باعث میشود مانند طوطی آنچه را که آموختهاند تکرار کنند بتدریج از یادگیری ایجاد کسالت میکنند و نه تنها در سازندگی آنها نقش موثری ایفا نمیکند بلکه زمینه رکود علمی و دلزدگی از فعالیتهای علمی را فراهم میکند به همین علت به معلمان دروس اصلی هر رشته توصیه میشودء شرایط آموزشی و امتحانی را مطلوب نمایند و با آرزشیاییهای مناسب فضای کلاس را لذتبخش کنند.