چکیده:
هدف این پژوهش بررسی روشهای کلاس داری موثر در مدارس ابتداییمی باشد. روش پژوهش ما از نوع مروری (کتابخانهای) می باشد. هر سبک تدریس مزایا و محدودیتهای خود را داردء بنابراین معلمان در انتخاب سبک مناسب. نیازها و ویژگیهای دانشآموزان را در نظر بگیرند. همچنین, تنوع در استفاده از انواع سبکها در کلاس داری میتواند برای دانشآموزان جذابیت و تنوع بیشتری به ارمغان آورد. هدف اصلی ایجاد تجربه جذاب و غنی برای دانشآموزان و افزایش درک و فهم آنهاست. هر یک از این سبکها بر اساس فلسفههای یادگیری و شیوه خاصی به تدریس در مقطع آبتدایی میپردازند و میتوانند با توجه به شرایط و نیازهای دانشآموزان در مدارس انتخاب شوند. مدیریت کلاس از اولین ویژگیهایی است که لازم است هر معلم و مدرسی دانش هستند که به علت عدم مدیریت کلاس در انتقال دانش به فراگیران ناتوان هستند و از سوی دیگر معلمانی هستند با دانش معمولی اما به علت نوع مدیریت کلاس در واقع در سطح بالا قرار دارند.