چکیده:
اختلالات خواندن در کودکان کلاس چهارم و پنجم و ششم علیرفم پیشرفت علم و تکنولوژی، هنوز برای بسیاری از عمومء ناشناخته است. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانهای انجام شده است که هدف از آن مروری براختلالات یادگیری درمهارت خواندن ویژه دارند. ار زاین رو رق با شناخت دانش آموزان دا رای اختلال و و اقدامات مناسب برای کمک به این دانش آموزان میتوان ن از بروز مشکلات تحصیلی متعدد از جمله مشکلات خواندنء نوشتن و دیکته در دوران تحصیل و پس از آن پیشگیری نمود. با توجه به این که خواندن و نوشتن در دنیای آمروزی یک نیاز حیاتی است و فردی که در این دو مهارت اساسی مشکل داشته باشد ۰ در وضع بسیار نامطلوبی قرار میگیرد. پس در آموزش دانش آموزان ن با اختلال خواندن و نوشتن. نیاز است از روش هاای آموزشی مناسبی استفاده شود.