چکیده:
فناوری به معنای کاربرد منظم معلومات علمی ودیگرآگاهی های نظام یافته برای انجام وظایف علمی است.ضرورت وفایده استفاده فناوری
آموزشی برکسی پوشیده نیست واستفاده از آن دانش می تواند معلمان راسریعتربه اهداف موردنظرخود برساند.همانطور که دانش آموزان
به طور فزاینده فناوری را درک نموده اند. کلاس های درس در سراسر کشور " سیم بندی " شده اند و ناشران کتاب در حال حاضر طیف
گسترده ای از مکمل های آموزش های کامپیوتری را ارائه می دهند. در واقع، برخی استدلال نموده اند که فناوری در حال حاضر در کلاس
های درس کالج نیز انتظار می رود.دراین مقاله قصدداریم به معرفی ویژگی های دانش آموزان ونحوه کاربردفناوری آموزشی برای آنها،اهمیت
توجه به تربیت رسانه ای،نوع نگاه بالا دستی به جایگاه فناوری آموزشی درتدریس دروس مختلف ولزوم توجه به توسعه حرفه ای معلمان
بپردازیم. این مقاله، به طور خلاصه، نتایج یک نظرسنجی اجرا شده برای دانش آموزان ثبت نام کرده در دوره های تجارت در دانشگاه های
غرب میانه با اندازه متوسط را نشان می دهد. نتایج نشان می دهد که اضافه کردن فناوری در دوره هایی که در آن قبلا فناوری مورد
استفاده قرار گرفته است به احتمال زیاد بر درک دانشجو از استاد و بر رفتار دانش آموزان تاثیر مثبت دارد. با این حال، به نظر می رسد
حذف فناوری از دوره هایی که قبلا از آن استفاده نشده است، بر تمام جنبه های رفتار دانش آموزان، تاثیر منفی داشته باشد. به طور کلی
به نظر می رسد فناوری بر جنبه های خاصی از رفتار دانش آموزان )مقدار زمانی که دانش آموزان برای مطالعه، یادداشت برداری، حضور،
و تعامل با مربی خود صرف می کنند( تاثیر خاصی نداشته باشد. در مقابل، فناوری در آماده سازی دانش آموزان برای کلاس، توجه، کیفیت
یادداشت های برداشته شده، شرکت دانش آموزان در کلاس، یادگیری دانش آموزان، تمایل به کلاس های اضافی از مربی یا در موضوع و
ارزیابی کلی از دوره و مربی دارای تاثیر چشمگیری می باشد