چکیده:
فعالیتهای پرورشی در مدارس برای تربیت دانش آموزان اتفاق می افتد، نوع تربیت و پرورش دانش آموزان و کودکان به مهارتهای زمان شناسی و آسیب شناسی به موقع و زودهنگام بستگی دار چرا که بازیهای رایانه ای به منزله ی یک رسانه نسبتا گسترده و جذاب در دنیا مطرح هستند که امکان منحرف شدگی دانش آموزان و کودکانی که هنوز پخته نشده اند و از تشخیص و تحلیل محتواهای گوناگون در برخی زمینه های آموزشی و پرورشی و فرهنگی برخوردار نیستند مربیان دارای تخصص و مهارت لازم و کافی می طلبد تا هدایت دانش آموزان و کودکان در مدرسه وحتی جامعه برعهده گیرند و در نهایت فردی باشجاع و دارای صلاحیت اجتماعی و مسئولیت پذیر و مورد تایید با معیارهای جامعه اسلامی و دینداری, به جامعه تحویل دهند. هدف پژوهش براساس نتایج بدست آمده آسپبهای موجود استفاده ناصحیح دانش آموزان در طول دوران کرونا از محتواهای فضای مجازی و نشست و برخاست با همسالان بزرگتر از خود و فاصله افتادن از مقرارات و ارزشها و عرف معمولی و ایین های مدارس می باشد.