چکیده:
بازی از ویژگی های حیاتی کودکان و حتی معنی و مفهوم زندگی آنها است.کودک در وضع و موقعیتی است که نمی تواند بازی نکند، بازی عاملی برای رشد وسیله ای برای شادابی و نشاط و موجبی برای کسب تجارب، سببی برای ارزیابی و قدرت و موقعیت خویش, راهنما برای ورود در عرصه حیات اجتماعی و درسی برای آموزش قانون انضباط و اخلاق است . تاثیر بازی درمانی بر روی سازگاری کودکان مورد بررسی قرار گرفت. کودکان سازگاری بیشتری را بعد از بازی درمانی داشتند. همچنین یافته ها نشان داد این کودکان توانستند دنیای اطراف خود را بازسازی کنند و تطابق سازگارانه تری با محیط داشتند. در ضمن, از آنجا که در مطالعات گذشته تاثیر بازی های آموزشی بررسی علمی قرار نگرفته است. لذاء برای پژوهشگر انگیزه های شد با توجه به نقش مهم متغیر مذکورء در این پژوهش مورد بررسی قرار گیرد . دانش آموزان می توانند بازی- هایی طراحی کنند که به آنها فرصت دهد نسبت به زمانی که از بازی فقط برای بازی کردن استفاده می کنند. نتیجه بیشتری در یادگیری به دست آورند. از آنجایی که دانش آموزان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی کشور هستند. توجه به این قشرء از لحاظ آموزشی و تربیتی» باروری و شکوفایی هر چه بیشتر نظام آموزشی و تربیتی جامعه را در پی دارد. با این وجود. تعداد کمی از دانش آموزانی که وارد سیستم آموزش و پرورش می شوندء می توانند استعدادهای خود را شکوفا سازند و در آین عرصه موفق گردند و به اصطلاح پیشرفت تحصیلی خوبی داشته باشند.