چکیده:
سنین کودکی حساس ترین دوره آموزشی است وامروزه خلاقیت یکی از مسائل مهمی است که معلمان در تدریس خود با آن روبرو هستند.ء که مخصوصا در کلاس های چندپایه باید آن را جدی بگیرند و سعی کنند با توجه به محدودیت زمانی و شرایط کلاس خود از خلاقیت در تدریس نهایت استفاده را کنند تا دانش آموزان این کلاس ها از سایر دانش آموزان کلاس های چندپایه عقب نمانند ..بنابراین پرداختن به خلاقیت به عنوان وسیله | ی برای آموزش و یادگیر ی اهمیت زیادی دارد .بنابراین در این مطالعه سعی کردم نشان دهم چگونه توانستم باروش کلاس معکوس خلاقیت رادر دانش آموزان کلاس های چند پایه تقویت کنم.روش پژوهش از نظر هدف بنیادی ءاز نظر گردآوری داده ها بیشتر توصیفی وباروش کتاب خانه ای صورت گرفته است. ونتایج این قدام پژوهی نشان داد که روش کلاس معکوس می تواندتایر مثبتیءبر خلاقیت دانش آموزان درکلاس های پایه بگذارد.