چکیده:
هدف اصلی در تدریس یادگیری می باشد، تدریس که در آن یادگیری صورت نگیردء دیگر تدریس نیست. معلمان و فراگیران رکن اصلی تدریس هستند. تدریس موثر است که بیشترین یادگیری را داشته باشد با توجه به ماهیت دروس مختلف روش تدریس دروس متفاوت می باشد. انسان که موضوع تعلیم و تربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است. نیازها و رغبتهای متفاوتی دارد اگر برنامه ها و سایر فعالیت های مدرسه با توجه به رغبت های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آنها شرکت می کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می گیرند بلکه می آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند لذا در این مقاله به تاثیر آزمایشگاه فعال در زمینه درس شیمی در مدارس اشاره شده است.