چکیده:
مبحث ارائه تکلیف به دانش آموزان، همواره مورد توجه معلمان و والدین دانش آموزان بوده است. معلمان بعد از ارائه تدریس، برای تثبیت یادگیری و نهادینه شدن مطلب برای دانش آموزان، تکالیفی را ارائه می دهند و سپس در زمانی معین، با بررسی آن تکالیف، بازخورد لازم را به دانش آموزان می دهند. ارائه بازخورد به دانش آموزان توسط معلم نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. اگر معلم بعد از ارائه تکلیف، بازخورد مناسبی را به دانش آموز ارائه ندهد و نکات مثبت و منفی تکلیف را برای او مشخص نکند، اینگونه تکلیف ارائه شده بی ارزش خواهد بود و دانش آموز دیگر با دقت و تلاش کافی تکالیف را انجام نمی دهد. بحث میزان تکلیف ارائه شده و نوع آن نیز اهمیت دارد. این مطالعه در تلاش است با بررسی اهمیت ارائه تکلیف به دانش آموزان، فواید و ضررهای آن را بیان کرده و راهکارهایی برای ارائه تکالیف با کیفیت و خلاقانه ارائه دهد.