چکیده:
روابط عمومی در عصر کنونی، جایگاهی به مراتب بیشتر از ارتباط با رسانه ها و مدیریت شهرت سازمان ها به عهده دارد. به نحوی که تاثیر آن ها بر تمام جوانب فعالیت سازمان قابل مشاهده است. در دنیای امروز، سازمان ها با چالش ها و بحران های بسیاری روبه رو هستند که می تواند تاثیر گسترده ای بر عملکرد و شهرت آن ها داشته باشد. از بحران های اقتصادی، سیاسی و سلامت گرفته تا حوادث طبیعی ناگوار و بحران های امنیتی، همه این عوامل می توانند به سازمان ها آسیب بزنند و بر پیشرفت و توسعه آن ها تاثیر بگذارند. شرایط دستیابی به موفقیت در این دوران، بسیار متفاوت است و ارتباطات نقش بسیار کلیدی را در آن ایفا می کند. با یک برنامه و استراتژی موثر در زمینه روابط عمومی، سازمان ها می توانند از این تجربه برای بهبود تاب آوری خود استفاده کنند. در این لحظات بحرانی، نقش روابط عمومی بی نظیر است. روابط عمومی موثر می تواند در طول بحران برای هدایت، حفظ تاب آوری و تقویت سازمان ها نقش مهمی ایفا کند. درواقع روابط عمومی در بحران ها می تواند نقطه اتکای سازمان ها باشد. با توجه به اهمیت روزافزون روابط عمومی در تاب آوری سازمان ها در بحران، این مقاله به بررسی نقش حیاتی روابط عمومی در سازمان ها در طول بحران ها می پردازد و راهکارها و روش هایی را برای افزایش قدرت تاب آوری سازمان ها در برابر چالش ها و بحران ها ارائه می دهد.
Public relations in the contemporary era have a much greater role than just media relations and managing organizational reputation. Their impact can be observed across all aspects of organizational activities. In today's world, organizations face numerous challenges and crises that can have a significant impact on their performance and reputation. From economic, political, and health crises to natural disasters and security crises, all these factors can harm organizations and affect their progress and development. The conditions for achieving success in this era are vastly different, and communication plays a crucial role in it. With an effective public relations plan and strategy, organizations can utilize this experience to enhance their resilience. In critical moments, public relations plays an unparalleled role. Effective public relations can play a significant role in guiding, maintaining resilience, and strengthening organizations during a crisis. In fact, public relations can be the cornerstone of organizations during crises. Considering the increasing importance of public relations in organizational resilience during crises, this article examines the vital role of public relations in organizations during crises and provides solutions and methods to enhance the resilience of organizations in the face of challenges and crises.
خلاصه ماشینی:
روابط عمومی مؤثر میتواند در طول بحران برای هدایت، حفظ تاب آوری و تقویت سازمان ها نقش مهمی ایفا کند.
با توجه به اهمیت روزافزون روابط عمومی در تاب آوری سازمان ها در بحران، این مقاله به بررسی نقش حیاتی روابط عمومی در سازمان ها در طول بحران ها میپردازد و راهکارها و روش هایی را برای افزایش قدرت تاب آوری سازمان ها در برابر چالشها و بحران ها ارائه میدهد.
واژگان كليدي: روابط عمومی، ارتباطات، بحران، سازمان، تاب آوری مقدمه در دنیای پرچالش و پیچیده امروز، سازمان ها با بحران های متعددی روبهرو هستند و توانایی مقابله و بازیابی موثر در این بحران ها برای آنها امری حیاتی است.
به عنوان یک ابزار استراتژیک، روابط عمومی قادر است به مدیریت بحران ها کمک کند، ارتباطات مؤثر را با مخاطبان برقرار کند و تصویر عمومی سازمان را در برابر بحرانها حفظ کند.
نقش روابط عمومی در طول بحران اساسی است و میتواند در حفظ و تقویت تاب آوری سازمان تأثیر زیادی داشته باشد(جانسون 1 ، 2020).
(صادقی و ابراهیمی، 1399) با توجه به اهمیت روابط عمومی در تاب آوری سازمان ها، توجه و تمرکز بر این حوزه میتواند به تقویت سازمان ها در مقابل بحران ها کمک کند و نقش مهمی در موفقیت و پیشرفت آنها داشته باشد.
Crisis Communication and Organizational Resilience: The Role of Public Relations.
The Role of Public Relations in Organizational Resilience Yahya Ahmadi Master of Media Management, Ministry of Health and Medical Education y.
Effective public relations can play a significant role in guiding, maintaining resilience, and strengthening organizations during a crisis.
Keywords: Public Relations, Communication, Crisis, Organization, Resilience.