چکیده:
مقاله حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی راهبردهای بازاریابی کارآفرینانه بوم گردیها در سواحل مکران انجام شد. روش پژوهش از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی. و ازلحاظ طبقه بندی برمبنای هدف، کاربردی – پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش، تمام افراد خبره و کارشناس و متخصصان بازاریابی در حیطه بوم گردی منطقه مکران میباشند. با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه ١٠٠ نفر از افراد خبره و کارشناس و متخصصان بازاریابی در حیطه بوم گردی منطقه مکران به شیوه در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از روش کتابخانه ای و میدانی جمع آوری گردید. در روش میدانی از پرسشنامع محقق ساخته شامل دو بخش استفاده گردید. در بخش اول هدف از گردآوری دادهها به وسیله پرسشنامه و ضرورت همکاری خبرگان در عرضه داده های مورد نیاز بیان شده است و در بخش دوم در مورد میزان اهمیت تناسب بین زیرمولفهها با مفاهیم از خبرگان نظرسنجی شده است. نتایج رتبه بندی معیارهای اصلی نشان داد معیار کارآفرینی دارای اولین رتبه می باشد و معیارهای نوآوری، مشتری، بازار و آمیخته بازاریابی دارای رتبه های ٢ تا ٥ می باشند.