چکیده:
فراترکیب حاصل با هدف بررسی روشهای آموزش و مدیریت دانش آموزان سرآمد نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری داد ه ها کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای ، از نوع مطالعات ثانوی و فراترکیب است. با توجه به تعدد دانش آموزان سرآمد در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت این دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعۀ این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند ,Noormags , CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند , ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 213 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سوال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتنددر چند مرحله حذف شدند. دست آخر 23 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.