چکیده:
در جامعه امروزی، تکنولوژی به بخش جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است، به طوری که تکنولوژی با زندگی روزمره مردم به طور گستردهای ادغام شده است. برای مثال، مشارکت با افراد دیگر از طریق همکاری مجازی در یک ماموریت با افراد خارج از کلاس درس یا حتی خارج از کشور، به دانش آموزان کمک میکند تا در کار تیمی منظم تر و آگاه تر شوند. تکنولوژی در فرایند آموزش نیز نفوذ کرده و ماهیت یادگیری آموزش را نسبت به گذشته تغییر داده است. این تکنولوژیهای آموزشی، کیفیت آموزش را افزایش دادهاند. با پیشرفت تکنولوژی، جامعه رو به مدرن شدن حرکت میکند. این گونه جوامعی که در حال پیشرفت هستند، برای ادامه روند، نیاز به مربی و ابزارهای مدرن دارند. در این پژوهش با مفهوم تکنولوژی آموزشی آشنا خواهیم شد و ارتباط تکنولوژیهای آموزشی را با انگیزه یادگیری و فرایند یادگیری بررسی خواهیم کرد. مفهوم انگیزه یادگیری را مطالعه و و نقش انگیزه یادگیری در مشارکت فعال دانش آموز در کلاس درس که منجر به یادگیری میشود را، بررسی خواهیم کرد. همچنین به بررسی محاسن و معایب تکنولوژیهای آموزشی خواهیم پرداخت. پس ازدرک ارتباط این سه مقوله (تکنولوژی آموزشی، مشارکت فعال و با انگیزه، و فرایند یادگیری)، به این موضوع خواهیم رسید که دانش آموزان از طریق استفاده از تکنولوژی در آموزش، انگیزه پیدا میکنند که این انگیزه منجر به یادگیری عمیق و مفهومی که همانا رسالت اصلی آموزش و پرورش است، میشود.