چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی استحکام ایگو در رابطه بین رفتارهای خودآسیبرسان و احساس تنهایی دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی شهر بجنورد میباشد. برای دستیابی به این هدف نمونهای مشتمل بر 150 نفر با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس برای این پژوهش انتخاب و پرسشنامههای پرسشنامه روانی اجتماعی نیرومندی من، مقیاس احساس تنهایی (راسل، 1996) و پرسشنامه خودآسیبرسانی عمدی را تکمیل کردند. در نهایت تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش با استفاده از نرمافزار spss 25 نشان داد استحکام ایگو نقش میانجی در رابطه بین رفتارهای خودآسیبرسان و احساس تنهایی دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی شهر بجنورد ایفا میکند و فرضیه اصلی پژوهش تایید میشود.