چکیده:
اهداف تعلیم و تربیت را میتوان در دو بعد فردی و اجتماعی و چهار بخش عقلانی، عاطفی، جسمانی و اخلاقی تقسیم کرد. در بخش عقلانی، هدف رسیدن به حقایق از راه تفکر و اندیشه و کاربرد آن در زندگی است. مدل برنامه ریزی درسی که در این پژوهش معرفی شد مبتنی بر نگرش جامع نسبت به عناصر برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت بود. لذا می تواند در فهم جامع برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت، موثر واقع شود. کاستی ها و ضعف های اجرای برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت، شامل طیف متنوعی از مولفه های برنامه درسی است. از دیدگاه متخصصان، مولفه های نقش معلم، محتوا، فعالیت های یادگیری، مواد و منابع، گروه بندی، زمان و فضای آموزشی، در برنامه درسی تربیت بدنی و سلامت دوره اول ابتدایی با کاستی هایی مواجه است.