چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر افزایش کارایی بازاریابی اینترنتی در بین مصرف کنندگان مواد غذایی (مطالعه موردی: فروشگاه رفاه مشهد) در سال ۹۶-۹۷ میباشد. در این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی به تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر افزایش کارایی بازاریابی اینترنتی در بین مصرف کنندگان مواد غذایی که بر روی ۳۸۴ نفراز مصرف کنندگان فروشگاه های رفاهی با استفاده از فرمول کوکران با درصد اطمینان ۹۵/ به عنوان نمونه مورد مطالعه انجام شده است. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه استاندارد شده ارتباطات بازاریابی یکپارچه توسط اوانسا و الینا (۲۰۱۵) استفاده گردیده شده است. پس از اجرای آزمون و جمع آوری نتایج از آمار توصیفی (فراوانی» درصد. میانگین» نمودار و...) و جهت آزمون فرضیه های پژوهش از آمار استنباطی,» آزمون اسمیرنوف جهت نرمال سازی دادهها و آزمون رگرسیون استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از وجود تاثیر مثبت و معنی دار ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر افزایش کارایی بازاریابی اینترنتی مصرف کنندگان مواد غذایی فروشگاه رفاه مشهد میباشد. همچنین نتایج نشان داد هر کدام از مولفههای ارتباطات یکپارچه بازاریابی بر افزایش کارایی بازاریابی آینترنتی مصرف کنندگان مواد غذایی فروشگاه رفاه مشهد تاثیر مثبت و معنی دار دارد.